15 בפברואר 2023

תזונה נכונה היא חלק חשוב בטיפול בגורים ובכלבים בוגרים. רוב הבעלים יודעים שגורים זקוקים למזון לגורים שנעשה במיוחד כדי לקדם צמיחה והתפתחות. עם זאת, בעלים רבים מתקשים לקבוע מתי הזמן המתאים לעבור למזון כלבים בוגרים. הסיבה לכך היא שאין כלל שתקף על כל הכלבים. כלבים שונים גדלים בקצב שונה. אתה והווטרינר שלך יכולים להעריך את הזמן הטוב ביותר לבצע את השינוי בתזונה של הגור שלך.

האכלת מזון לגורים

גורים זקוקים ליותר קלוריות מאשר כלבים בוגרים כדי לתמוך בגדילה, בהתפתחותם וברמות האנרגיה הגבוהות שלהם. גורים צעירים זקוקים למספר קלוריות כפול מזה של כלבים בוגרים באותו גודל. ככל שהגור שלך מתקרב לבגרות, הצמיחה שלו מתחילה להאט והצרכים הקלוריים שלו פוחתים. אם תמשיך להאכיל גורים באותה כמות גם כשהכלב שלך הפסיק לגדול, זה יביא לעלייה במשקל. עודף משקל יכול להפוך במהירות להשמנה. מה שעלול להוביל לשורה של בעיות בריאותיות.

מתי לעבור ממזון לגורים לאוכל למבוגרים

ככלל, כלבים נחשבים לגורים עד גיל שנה בערך. עם זאת, גזעים שונים מזדקנים בקצב שונה. 

לדוגמה, כלבים רבים מגזעים גדולים וענקיים נחשבים לגורים עד גיל שנתיים או יותר ולכן יצטרכו להישאר על מזון לגורים מעבר לגיל שנה. לעומת זאת, כמה גזעי כלבים קטנים מגיעים לגודל בוגר לפני גיל שנה. הווטרינר שלך הוא מקור המידע הטוב ביותר בכל הנוגע לתזונה של הכלב שלך, אז בקש עצה לפני המעבר למזון למבוגרים.

כאשר מחליטים על הזמן הנכון להאכיל מזון לכלבים בוגרים, המטרה היא לעבור למזון למבוגרים בערך בזמן שהגור מפסיק לגדול אך לפני שהוא מתחיל לעלות במשקל עודף. עקוב אחר המשקל והגובה של הגור שלך וחפש שהמספרים יגדלו בקצב איטי יותר. רוב הכלבים יתחילו להגיע לרמה בסביבות גיל שנה, אך ייתכן שתבחין בהאטת הצמיחה כבר בגיל שמונה או תשעה חודשים.

הערכת משקל הכלב שלך

שימו לב שעלייה במשקל אינה מעידה בהכרח על צמיחה. אם הכלב שלך עולה במשקל אבל לא גדל או שרירי יותר, ייתכן שהוא מקבל עודף משקל. אתה יכול לטפל במצב הגוף של הכלב שלך בבית בכמה שלבים:

  1. העביר את הידיים שלך לאורך כלוב הצלעות של הכלב שלך. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את הצלעות מכוסות בשכבת שומן דקה. אם אתה לא יכול להרגיש בקלות את הצלעות, הכלב שלך עלול לסבול מעודף משקל. 
  2. תסתכל על הכלב שלך מהצד. אתה אמור להיות מסוגל לראות את תנופת הבטן כלפי מעלה. לכלב עם עודף משקל יהיה מעט מאוד או לא יהיה תחפוף.
  3. ראה את הכלב שלך מלמעלה. צריכה להיות הצרה מסוימת במותניים ממש מעבר לכלוב הצלעות. קו ישר או בולט מהכלוב לירכיים מעיד על כלב בעל עודף משקל. 

צלעות בולטות מאוד ומותניים קטנות מאוד עשויות להיות שהכלב שלך סובל מתת משקל. בקר אצל הוטרינר שלך לבדיקה כדי להיות בטוח.

אם הכלב שלך פחות משנה ונראה שהוא עולה במשקל, ייתכן שיהיה עליך פשוט להפחית את גודל המנות או את תדירות הארוחות לפני שתעבור למזון למבוגרים. וטרינרים ממליצים להאכיל גורים צעירים שלוש פעמים ביום. עם זאת, רוב הגורים יכולים לרדת לארוחות ביום כשהם מתקרבים לבגרות.

איך לעשות את השינוי בתזונה

כל שינוי בתזונה צריך להיעשות בהדרגה כדי למנוע הפרעה במערכת העיכול. תהליך זה יכול לקחת שבוע או שבועיים, תלוי איך אתה עושה את זה.

זה עשוי לקחת קצת זמן ומחקר כדי לבחור את המזון הנכון עבור הכלב הבוגר שלך עכשיו. אולי תרצה להישאר עם אותו מותג מזון אבל לעבור לפורמולה למבוגרים. כמובן, הווטרינר שלך יכול לעזור לך למצוא תזונה מתאימה.

לאחר שבחרתם את המזון למבוגרים, קבעו את גודל המנה של מזון למבוגרים שתצטרכו להאכיל בסופו של דבר על סמך משקלו הנוכחי של הכלב שלכם. לאחר מכן, הוסיפו אחוז קטן של מזון למבוגרים למזון הגורים, והגדילו אותו מעט בכל ארוחה. למען הפשטות, ייתכן שתרצה לתכנן לוח זמנים כדי שלא תנסה לזכור כמה מכל אחד להאכיל. אנשי מקצוע וטרינרים רבים ממליצים על גישת "3 על 3" בעת החלפת דיאטה:

  • ימים 1-3: האכילו 1/3 מנת מזון למבוגרים ו-2/3 מנת מזון לגורים.
  • ימים 4-6: האכילו 1/2 מנה של מזון למבוגרים ו- 1/2 מנה של מזון לגורים.
  • ימים 7-9: האכילו 2/3 מנה של מזון למבוגרים ו- 1/3 מנה של מזון לגורים.
  • יום 10 ואילך: האכילו מנה מלאה של מזון למבוגרים.

במהלך המעבר, צפו בתיאבון וביציאות של הכלב שלכם. האט את המעבר אם הכלב שלך חווה שלשולים או הקאות. 

אם הפרעות במערכת העיכול נמשכת, ייתכן שתצטרך לבחור בתזונה למבוגרים אחרת ולהתחיל מחדש את המעבר. פנה לוטרינר שלך אם לכלב שלך יש הקאות או שלשולים במשך יותר מיממה.

צפה במשקל הכלב שלך במהלך החודשים הקרובים כדי לוודא שאינך צריך להתאים את זמני המנות. כמו כן, הקפד לעקוב אחר בדיקות בריאות וטרינריות שנתיות או דו-שנתיות לפי המלצת הווטרינר שלך.

דילוג לתוכן