8 בפברואר 2023

כשהקפאה בחורף מתחילה להפשיר, הצינה יכולה להימשך גם באביב. גזעים רבים צריכים להיות כלואים במעילים כשהם בחוץ, אבל חלק מהבעלים בוחרים להלביש בגדים לכלבים שלהם. 

למרות שאולי תראה סוודר שנראה מושלם עבור הגור שלך, ייתכן שזו עדיין לא הבחירה הנכונה. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שתכניס את כפותיו של הכלב שלך דרך חורי הזרוע של סוודר מקסים. 

למה אנשים מלבישים את הכלבים עם סוודרים?

לא כל חובב כלבים צריך לראות את חיית המחמד שלו בסוודר מיני, אבל יש אנשים שבאמת אוהבים סוודרים על חיות מחמד. ייתכן שבעלי חיות המחמד האלה מתעסקים במשהו. לעתים קרובות, סוודרים הם לא רק בחירה אופנתית. הם למעשה גם דרך מעשית לשמור על חום חיית המחמד שלך.

כשהטמפרטורות מתקררות בחוץ, הכלב שלך עשוי להיות פחות מסוגל להתחמם. כמה גזעים חסרי שיער או בעלי ציפוי קצר עשויים להתקרר ביתר קלות ולהעריך סוודר לטיולים שלהם בחוץ במהלך חודשי החורף.

סוודרים לכלבים יכולים להיות גם בחירה מצוינת כאשר מבלים בתוך הבית. גם אם יש חימום בתוך הבית, כלבים עלולים להתקרר למרות המעילים שלהם ועשויים להיות נוחים יותר עם שכבה נוספת או מכורבלים בשמיכה עבה.

האם כדאי לשים סוודר על הכלב הספציפי שלך?

לכלבים מסוימים, כולל האסקי, מלאמוטים, ניופאונדלנד וסנט ברנרד, יש פרווה עבה המיועדת למזג אוויר קר. הם התפתחו כדי להסתגל לטמפרטורות קרות יותר ועלולים להתחמם יתר על המידה אם לובשים סוודר. הם עשויים אפילו לאהוב אקלים קר.

אבל זה לא רק אורך וצפיפות הפרווה. זה גם הגודל של הכלב. אתה נוטה לראות צ'יוואווה, תחש וגזעים קטנים ברחוב עם מעילים קטנים מכיוון שלכלבים אלה קשה יותר לשמור על חום הגוף. 

גזעים בוגרים חסרי שיער או בעלי שיער דק מאוד יכולים להפיק תועלת מסוודרים בתוך הבית. זה כולל לא רק צ'יוואווה, אלא גם כלבים מקסיקנים חסרי שיער, כלבים סיניים וגזעים דומים אחרים. 

גורים קטנים מאוד ודקי שיער, כמו אלה של הגזעים המלטזים, הצ'יוואווה והיורקשייר טרייר, עשויים גם הם להזדקק לסוודרים. זאת מכיוון שאין להם הרבה שומן כשהם תינוקות. אם הכלב שלך אוהב להתמקם בשמיכות כל הזמן, אולי הוא יאהב ללבוש סוודר.

עם זאת, לא כלהכלבים הקטנים צריכים להיות צרורים בסוודר, גם אם מדובר במראה מקסים. פומרנים, למשל, לא יצטרכו סוודר בגלל אורך המעיל שלו. 

איך תדעו אם הכלב שלכם צריך סוודר?

שמור על הכלב שלך. שפת הגוף שלהם תגיד לך אם הם צריכים שכבת חום נוספת. 

אם הכלב שלך רועד, מרגיש קר למגע או השיניים שלו מקשקשות, הוא בהחלט צריך סוודר.

ייתכן שהכלב שלך יצטרך ללבוש סוודר בפנים. רוב הטמפרטורות הגבוהות מ-7 מעלות צלזיוס אינן מצריכות לבישת סוודר. בכל המקרים,  מומלץ טמפרטורות סביבה רגילות כמו 20-22 מעלות צלזיוס.

אם אתה שם את הכלב שלך בסוודר, אזור הזרועות והצוואר צריכים להיות בעלי חופש תנועה ללא יותר מדי בד. כמו כן, היזהר מרוכסנים, ווים, כפתורים או דברים אחרים שהכלב שלך יכול ללעוס ועלול לבלוע. אם לכלב שלך יש היסטוריה של אכילת חפצי בד אחרים כמו גרביים או מגבות, סוודר עשוי להיות לא הבחירה הטובה ביותר עבורם בגלל הסיכון לבליעה.

אין לעשות שימוש יתר בסוודרים למטרות מעשיות. עדיף להיות זהיר לגבי הפעילויות שאתה עושה עם הכלב שלך בזמן שהוא בסוודר. 

זה לא בטוח להחזיק סוודרים על הכלב שלך עם משחק ללא רצועה כמו בגני כלבים או טיולים. זאת מכיוון שהם יכולים להיתפס על כפות/שיניים של כלבים אחרים, ענפים או גדרות.

אם החלטתם לשים סוודר לכלב שלכם, החומר הוא שיקול חשוב. פוליאסטר, למשל, עלול לגרום לחיית המחמד שלך לגרד ולא נוח. הקפד לקחת את המידות של חיית המחמד שלך לפני רכישת סוודר כדי שהם לא יוכלו לשלוף אותו, להיתפס איפשהו, או שיהיו בעיות בזרימת הדם בגלל שהוא צמוד מדי.

לבסוף, בהחלט קח את הכלב שלך איתך לחנות כדי לנסות את הבגדים. מכיוון שחשוב לוודא שהסוודר מתאים לגוף הכלב שלכם בבטחה, אולי עדיף להכין את הסוודר בעצמכם. 

סימני התחממות יתר מבגדים לכלבים

אם הכלב שלך לובש סוודר ומתחיל להתנשף בטירוף, מוציא לשון החוצה או מתקשה לנשום, ייתכן שהוא מחומם מדי. אם הכלב מתחיל להסתובב כאילו מבולבל, זה גם סימן אזהרה.

התנשפויות, אוזניים אדומות, עור אדום, נושך את הסוודר שלו: אלה הם סימנים נפוצים שצריך לחפש. 

אם יש לך ספק, הורד את הסוודר כדי לראות אם זה משנה. כחלופה, אתה יכול לספק שמיכות לכלב שלך להתכרבל בהן אם קר. מה שמאפשר לו לווסת את הטמפרטורה שלו.

בגדול, בגדים לכלבים יכולים להיות דרך חמודה ומהנה עבורם להשתתף בחגיגות החורף ולהתחמם. למרות זאת, שמירה על בטיחותם צריכה, בראש ובראשונה, להיות בראש סדר העדיפויות שלך.

דילוג לתוכן