| | :שתף חברים

כיצד להתחבב על המנהל שלכם / מאת: אורית ודניאל - יולי 2016

כיצד להתחבב על המנהל שלכם

לאורך השנים הובנו יתרונותיה של הקבוצה על פי האפשרות לפעול בצורה אינדיבידואלית. עוד בתקופת השבטים אנשים קדמונים הבינו כי יש להם סיכוי רב יותר לשרוד, למצוא מזון ולהתגבר על סכנות, כאשר הם מלוכדים. גם המשמעות הפסיכולוגית של תמיכת הקבוצה הובנה עם השנים, וכיום מרביתנו יעדיפו לשהות במחיצת חברים ומשפחה יותר מאשר להיות לבד עם עצמם.

 

בהתאם לתורת הסוציאליזציה, כאשר אנו אהובים, מקובלים ומרגישים שייכים, הפרודוקטיביות שלנו עולה, וכך גם בעבודה, כאשר אנו ביחסים טובים ויש לנו קשר טוב עם המנהל שלנו, נהיה שמחים יותר לעבוד ולהשקיע.

היחסים שלנו עם המנהל האישי מתורגמים לרשת סבוכה של השפעה וכוח. פעם היה זה ראש השבט שעליו היה רצון להתחבב, היום על המנהל שלנו בחברה בה אנו עובדים. כיום אין ספק בכוחה של אהדתו של המנהל שלנו להפוך את חיי העבודה שלנו לנעימים וטובים יותר באופן משמעותי.

כיצד אם כך נוכל להתחבב על המנהל שלנו וליצור איתו מערכת יחסים אופטימלית?

 

למלא את בקשותיו ביעילות

 

אחת הדרכים לבטא את הכבוד שלנו כלפי סמכות המנהל היא למלא אחר דרישותיו המקצועיות באופן יעיל ומהיר ככל האפשר. גם אם לא הצלחנו למלא את כל המשימות שהוטלו עלינו, כדאי שנעדכן את המנהל בסטטוס המשימות – אלו שמולאו ואלו שנותרו פתוחות. כך המנהל ירגיש שאנו מתייחסים במלוא הרצינות לבקשותיו ולא מתחמקים מלבצען.

על כל משימה שבצענו להיות מדווחת באימייל לאותו מנהל. על כל משימה שנדחתה  עלינו לדווח לו ולהסביר את סיבת הדחייה ואת הצפי להשלמתה. במידה ואנו זקוקים לסיוע ממנו באחת המשימות, עלינו לבקש אותה בצורה גלויה ומכובדת. ככל שהמנהל יחוש שאנו נמצאים שם על מנת לבצע את המשימות ולהקל על עבודתו, כך הוא יעריך אותנו יותר.

 

לקיחת אחריות לעומת שימוש בתירוצים

 

לעולם אל תשתמשו בתירוצים על מנת להצדיק טעויות שבצעתם. המנהל אף הוא בן אדם ומודע לכך שלכולנו יש מגבלות וכולנו טועים לפעמים. לא משנה עד כמה היתה חמורה הטעות שלכם, הוא תמיד יעדיף שתבואו ותגידו לו זאת ישירות ואם אפשר במידה של התנצלות. תירוצים אינם מייצרים דבר מלבד כעסים, ואתם וודאי לא מעוניינים שהמנהל יכעס עליכם. אם אחרתם לפגישה הסבירו את הסיבה האמיתית, יש גבול למספר הפעמים שאפשר "להרוג את הסבתא" או "לשלוח את ההורים לבית החולים".

 

הסכימו עם המנהל

 

דרך נוספת לוודא את תקינות היחסים עם המנהל, היא להסכים עם דבריו. גם אם דברים מופרכים מהיסוד וההחלטות שלו לדעתכם אינן רציונאליות, אלו ההחלטות שלו והוא זה שיעמוד מאחוריהן. התפקיד שלכם הוא להסכים ולא להתווכח עם החלטותיו. כמובן שתוכלו לומר את דעתכם בנושא או להציע לו אלטרנטיבה שונה במידה ויהיה מוכן לשמוע, אך ראשית עליכם להסכים עם דבריו על מנת שלא ליצור אצלו מגננות. תמיד יש מקום למשפט "אני מסכים, יחד עם זאת.." ושם תוכלו להכניס את הרעיון החלופי שלכם בהתאם. ככל שתהיו חיוביים וקשובים להחלטותיו של המנהל, כך הוא יהיה נכון יותר להקשיב חזרה ולקבל גם את הדעות שלכם.

 

הפכו תלונות לבקשות

 

לכולנו יש תקופות רעות בעבודה, תחושה שכולם נגדנו, שאנחנו לא משיגים את המטרה, לא מתקדמים ושלאף אחד לא אכפת מאיתנו. בדרך כלל התחושות הללו רחוקות מהמציאות. ככל שתתלוננו יותר כך תיצרו אנטגוניזם רב יותר אצל המנהל שלכם. הוא עצמו עמוס במשימות ומוטרד מענייניו המקצועיים והאישיים בעצמו, כך שסביר שאין לו עניין וסובלנות יתרה להאזין לתלונות. מצד שני, אם תהפכו את התלונות שלכם לבקשות, יהיה לו קל יותר להתמודד איתן בצורה קורקטית. אם למשל אתם מעוניינים להתקדם לתפקיד בכיר מזה זמן רב ללא הצלחה, נסו לקבוע איתו פגישה, במהלכה תציגו לו את כל היתרונות שלכם ואת הערך המוסף שתוכלו לייצר לחברה עם הקידום לתפקיד. נסו לשכנע אותו שזה רעיון בעל פוטנציאל גבוה ואף הוא יפיק תועלת מהקידום שלכם. ככל שתהיו אופרטיביים יותר ורגשניים פחות, כך הבקשה שלכם תקבל התייחסות רצינית יותר.

 

היו אמפתיים

 

השתדלו להיות אמפתיים כלפי המנהל שלכם ככל האפשר. נכון שיש לכם ימים ארוכים ומתישים, שהמסמכים שלכם נערמים על השולחן ושתיבת המייל שלכם עומדת להתפוצץ. נחשו מה? אצל המנהל מדובר בכמות כפולה או משולשת של משימות. לכן, גם כשאתם עייפים ומוטרדים זכרו להיות אמפתיים כלפיו ככל האפשר. הציעו למנהל סיוע במשימות שלו ככל שתוכלו, אפשרו לו להאציל עליכם סמכויות נוספות ושוחחו איתו מידיי פעם גם על נושאים שאינם קשורים לעבודה, כך שהוא יחוש שיש לו עם מי לדבר. כך האווירה החיובית במשרד תתפתח ותזרום וכך תחושו בטוחים ומאושרים יותר במקום העבודה שלכם.

התחל במציאת עבודה המתאימה לך >
חזור למעלה