| | :שתף חברים

מגמות גיוס מובילות לשנת 2016 / מאת: דניאל - יוני 2016

מגמות משאבי אנוש לשנת 2016

 

מה יכול להיות יותר חשוב בעולם הדוהר כל הזמן קדימה מאשר לעמוד בקצב התפתחות המגמות? בין אם אתה מחפש את עבודת החלומות הבאה שלך או בין אם אתה מגייס עובדים, עליך להתעדכן בכל עת במגמות הגיוס המשתנות והמתפתחות בעולם, על מנת שתוכל ליישר איתן קו ולעמוד בראש התחרות.

מי שאינו עוקב אחר מגמות מתפתחות בעולם הגיוס עשוי לפספס יתרונות רבים ביניהם: בניית המותג הטוב ביותר, התאמת קורות החיים למגמת הגיוס המשתנה וכן ניהול ראיונות העבודה ואופטימיזציה של הגיוס. כאשר מגמת גיוס הופכת לטרנד ההזדמנות להיות בין הראשונים העושים שימוש בה מתפוגגת במהירות ולכן חשוב להיות עם יד על 'הדופק המגמתי' כל הזמן.

כשאינך מעודכן במגמות הגיוס, אתה למעשה עושה שימוש בכלים ישנים שלעיתים כבר אינם רלוונטיים ובדיוק כפי שחברה מגייסת שואפת לגייס את האנשים שמעודכנים בכל כלי הפיתוח החדשים וכפי שמועמדים שואפים להתקבל לחברות חדשניות ומתקדמות, כך גם בתחום הגיוס – ככל שתציגו התאמה לטרנדים המתקדמים החדשים, כך ירצו בכם יותר.

 

להלן 6 מגמות גיוס דומיננטיות לשנת 2016:

 

אופטימיזציה והתאמת משרות למועמדים ולחברות

 

המגמה הראשונה עוסקת באופטימיזציה של משרות המתאימות למועמד וכן באופטימיזציה של מועמדים מתאימים עבור המגייסים. עם התרחבות עולם הגיוס לאינטרנט ולרשתות החברתיות, נוצר עומס מאסיבי של מודעות דרושים מפתות ומנגד עובדים שמציעים את עצמם לחברות מגייסות, אך לא תמיד ההתאמה בין המועמד לחברה או לתפקיד, היא אופטימלית. על מנת לייצר היגיון וסדר שיחסוך זמן ומשאבים בתהליכי הגיוס, פותחו אפליקציות מתקדמות מסוגים שונים, שכל אחת בדרכה יעילה לשימוש אנשי משאבי אנוש. אפליקציה מתקדמת המבצעת התאמה בין המועמדים למשרות המוצעות, מציעה למועמד את המשרות המתאימות לו באופן אישי על פי מגוון פרמטרים מורכבים וכן מציעה לו התאמות לחברות ספציפיות ולא רק לתפקידים עצמם. מנגד האפליקציה מציעה לחברות המגייסות מועמדים המתאימים בדיוק להם, ובכך חוסכת למגייסים זמן, משאבים וכסף.

 

קורות חיים אנונימיים וראיונות 'עיוורים'

 

הצורך בגיוס מגוון וביטול סכנת האפליה בהעסקה, הולידו מגמה חדשה של גיוסים אנונימיים המשמיטים את פרטי הזהות של המועמד בקובץ קורות החיים שלו ובמהלך ראיון העבודה. המגמה תופסת תאוצה בעיקר בחברות הטכנולוגיה שם יש דגש על יכולות טכניות ומדעיות ופחות על המרכיבים האישיים. בעוד שמידע אישי על המועמד  כגון שם משפחתו, גילו, כתובתו, זהותו המינית והמצב המשפחתי שלו לא הוכחו כמנבאים את הצלחתו בתפקיד, הוחלט למעשה לבטל את כל אלו. כך שקורות החיים בשנת 2016 ישלחו יותר ויותר בצורה אנונימית וכן ראיונות העבודה שיתבצעו בטלפון יותר מאשר פנים מול פנים או אפילו הסתרת המועמד מאחורי פרגוד, על מנת לבטל הטייה לא מודעת של המראיין.

אפילו הטיות הקול יחסמו בהמשך כאשר הראיונות העתידיים יתבצעו בכתב או באינטרנט. כל המראיינים לא יושפעו מקולו של המועמד לתפקיד אלא מכישוריו בלבד.

 

איתור טאלנטים יהפול לקל יותר בעוד שגיוס טאלנטים יהווה אתגר

 

מגמה חזקה נוספת בעולם הגיוס לשנה הקרובה, תהפוך את מציאת הכישרונות לפשוטה יותר אך מנגד הגיוס שלהם יהיה מסובך.

מדוע מגמה זו הינה קריטית? במשך השנים חברות התקשרו לאתר ולגייס כישרונות והתחרות על כל כישרון הפכה לקשה וממוקדת. אולם עם צמיחתם של האינטרנט והמדיה החברתית, ניתן כיום למצוא כישרונות בקלות יתרה, אך דווקא כיוון שכל כישרון מאותר בקלות, התחרות עליו הולכת וגדלה. הכישרונות "הנגישים" כיום מקבלים הצעות רבות ומפתות מחברות, מה שמעמיד אותם בנקודת עוצמה ומאפשר להם לבחור ולתעדף בין מקומות עבודה רבים. על מנת להצליח לגייס את הכישרונות לחברה, מגייסים יצטרכו לפתח מיומנויות מכירה ושיווק עוצמתיים במיוחד. הבנת המגמה הזו מאפשרת לך כמגייס להתכונן אליה כראוי ולשפר את יכולת שיווק החברה שלך לכישרונות הרלוונטיים.

כעת זה הזמן להתחיל להכשיר את המגייסים שלך לייצר או להתאים את שיטות הגיוס שלהם למותג החברה. לפתח סקרים בנושא גיוס כישרונות שיספקו להם כלי גיוס טובים יותר, לשקול להשתמש באנשי שיווק יעילים כאנשי גיוס לצורך מטרות גיוס ממוקדות ולנתח את כל הנתונים לאחר מכן על מנת לייעל את שיטות הגיוס שהוכחו במוצלחות.

 

גיוס באמצעות ווידאו

 

מגמת גיוס נוספת שמתעצמת השנה היא גיוס באמצעות ווידאו מקוון. סקרים מראים כי בשנת 2016, סרטוני ווידאו מקוונים לגיוס יעלו את תנועת המועמדים ב- 50% ושימוש ממושך בסרטוני ווידאו לגיוס יגדיל את הטראפיק במידה משמעותית. אם תמונה אחת שווה 1000 מילים – חשבו כמה שווב סרטון ווידאו שמדגיש את יתרונות החברה שלכם ומציג באופן חזותי מדוע כדאי לעבוד בה.

מנהלי הגיוס ברחבי העולם כבר הבינו כי סרטונים הם הדרך המעניינת והאותנטית ביותר לחשיפה ההתרגשות והתשוקה להיות חלק מהארגון לו אתה מגייס ולכן הם עושים שימוש רב ומתמשך בהם.

 

חישוב עלויות גיוס שאינו אפקטיבי

 

מדוע מגמת חישוב העלויות הינה קריטית? חברות מגייסות מועמדים לא נכונים במשך שנים, אך רק לאחרונה התחילו להעריך ולתרגם גיוסים לא נכונים לעלות כלכלית. מחקרים שנעשו לאחרונה חשפו כי לגיוס לא נכון מלבד עלות הגיוס עצמו, יש השפעה כלכלית המייצרת נזק נוסף לארגון. ההשפעה היא על ירידה במכירות במידה והמגויס היה איש מכירות, על איבוד לקוחות במידה ומדובר באיש שירות או תמיכה, במיתוג החברה במידה והמועמד יצר נזק תדמיתי וכן הלאה. המשמעות הכלכלית של גיוס לא אפקטיבי הוכחה כגבוהה ומתמשכת. לכן חברות רבות יאמצו השנה את מגמת בחינת עלויות הגיוס הלא אפקטיבי ויפעלו ליעילות הגיוס בכל דרך אותה יוכלו ליישם.

 

שימוש בפלטפורמה ניידת בתהליך הגיוס

 

המגמה החמישית עוסקת בשימוש בפלטפורמה ניידת בתהליך הגיוס. מהי החשיבות בכך? הסמארטפון נמצא איתנו בכל מקום והוא בעל השיעור הגבוה ביותר של שימוש מכלל אמצעי התקשורת. כיום כבר למעלה מ- 43% מכלל מחפשי העבודה משתמשים בטלפון הנייד לחיפוש משרות והמספר עתיד לעלות עוד ועוד. מאחר והסמארטפון הוכח כדומיננטי לגיוס, כך גם המגייסים צריכים לכוון אליו על מנת לפרסם את המשרות שלהם ולאתר מועמדים. אם מדובר בעמודי נחיתה או אתרי חיפוש עבודה שמוכרחים להיות רספונסיבים, ומודעות הדרושים צריכות להתאים לקריאה מתוך הסמארטפון. 

התחל במציאת עבודה המתאימה לך >
חזור למעלה