| | :שתף חברים

איך גורמים למראיינים לבחור בי לתפקיד? / מאת: אורית רוטרמן - ינואר 2016

איך גורמים למראיינים לבחור בי לתפקיד?

לכאורה נראה כי שליטת הקבלה לתפקיד נמצאת בידי המראיין. אך, למעשה, למרואיין יש חלק משמעותי בכך- בתשובות הניתנות לשאלות שהמראיין שואל. כך שיש למועמד השפעה רבה על החלטת המראיין. ניסוח התשובות לשאלות המראיין המבליט את ערכנו ותרומתנו הפוטנציאלית לתפקיד, מהווה יתרון יחסי בפני עצמו.

 

 

 

 

 

מה ההבדל בין תשובה טובה לתשובה לא טובה?

 

 

תשובה לא טובה היא תשובה שהמראיין לא יכול להסיק לגביה ביצועי- עבר ונטיות המועמד/ת באופן מוחשי, מאחר וזו ניתנת לפרשנות מצד המראיין.

לדוגמא: אם נשאלתי לגבי יוזמה שיזמתי בתפקידי הנוכחי,  ועניתי תשובה, כגון:

"כחלק מצוות IT & IS , זיהיתי שאין טופס מקוון לצורך מעקב אחר רמת שביעות- רצון הלקוחות הפנימיים בחברה, לכן, יזמתי זאת והראיתי לחברי הצוות כיצד להשתמש בטופס המקוון"

מתשובה זו , למראיין יעלו מספר סימני- שאלה:

  1. מה המועמד בדיוק יזם? האם המועמד: בנה את השאלות , איפיין את הטופס המקוון, פיתח את הטופס באתר או בתוכנה פנימית ייעודית?
  2. האם מישהו השתמש בזה לאחר מכן?
  3. האם הטופס המקוון הוטמע בהצלחה והתגלה כאמצעי אפקטיבי להעלאת רמת- השביעות?
  4. ובשורה התחתונה, האם המועמד יזם יוזמה ברוכה או יוזמה מיותרת המעמיסה על המערכת?

  

 

למה תשובה זו היא תשובה העלולה אף להיות מסוכנת?

 

תשובה זו הינה תשובה מסוכנת מאחר וחסרים בה חלקים חשובים מאוד על-מנת לקבל את התמונה השלמה.

לפני שאספק את התשובה המלאה, המאפשרת להסיק מסקנה ברורה וחד משמעית-  חשוב לי להסביר מדוע תשובה זו עלולה, אף, להיות תשובה מסוכנת!

דמיינו כי המראיין יצא מישיבה לפני יומיים טרוד בכך שאחד מעובדיו יזם יוזמה שלא מועילה לחברה וליעדי- הקבוצה והעמיס על המערכת.

מה לדעתכם המראיין ימהר להסיק לפני שתיקף זאת עם המרואיין?

נכון, הוא יבחר באופציית " היוזמה המיותרת" ולא באופציית " היוזמה הברוכה".

למרות, שיכול להיות כי המרואיין אכן יזם יוזמה ברוכה.

 

אם כך, אז מהי תשובה טובה?

 

התשובה הטובה היא תשובה שעוזרת למראיין להסיק לגביי ומותירה מינימום פרשנויות.

איך משיגים תשובה טובה?

על- ידי מיפוי מלא של דוגמא, כגון: דוגמת היוזמה, הכוללת באופן מוחשי את המרכיבים הבאים:

 

מ- משימה/ מאורע

פ- פעולה

ה- השלכה/ תוצאה

 

כלומר:

 

מ (משימה)- "כחלק מצוות IT & IS , זיהיתי כי יש צורך בטופס מקוון לצורך מעקב אחר רמת שביעותם של לקוחות פנימיים"

פ (פעולה)-  "לכן, בניתי יחד עם צוות השיווק את השאלות, איפיינתי את הטופס המקוון, העברתי לתכנתים לפיתוח וניהלתי את משאבי- הפרויקט ואת לוחות הזמנים.

ה (השלכה)-  "הטופס המקוון עזר לצוות לבנות קריטריונים ולהבין כיצד אנו נמדדים מנקדות מבטם של הלקוחות הפנימיים. אנו משתמשים בטופס מקוון זה במהלך השנה האחרונה כאמצעי להעלאת רמת- שביעותם של לקוחותינו. שמחנו לגלות כי לאחר כשנה רמת השביעות עלתה מציון כללי: 7.2 ל: 8.6".

 

בהצלחה בראיון הבא,

צוות JobFit

 


IMG-20151006...

 

אורית רוטרמן

החיבור בין אנשים איכותיים ובין מעסיקים ותפקידים מתאימים בכל שלב בקריירה הינו אתגר שמרתק אותי יותר מ- 15 שנה. בתהליכים הידועים ישנו תסכול גדול ורמת אי-וודאות גבוהה. לכן, אני רואה בפיתוח מנגנוני- גיוס המותאמים אישית והממוקדים יותר ובייעוץ ובסדנאות שאני מספקת למנהלים מגייסים ולמועמדים איכותיים- שליחות אמיתית!
קצת עליי: מנכ"לית ומייסדת חברת JobFit המשלבת בין מומחיות וטכנולוגיה למטרת החיבור המתאים בין אנשים ובין מעסיקים. צמחתי מעולם הגיוס וכיהנתי כמנהלת משאבי אנוש ופיתוח מנהלים וטאלנטים בחברות הייטק גלובאליות, כגון: Mellanox, KLA-Tencor, Retalix, IBM.

אני מזמינה אותך ליצור פרופיל אישי ולהחשף לחברות המתאימות לך ולמשרות המתאימות לך באופן אישי. מתאים? 

 

התחל במציאת עבודה המתאימה לך >
חזור למעלה